[Проект] Godarena

  1. 2d арена игра

    Основни функционалности:

    • multiplayer
    • ботове с различна “интелигентност”
    • save-ве за multi и single
    • възможност(то това си е основната идея) за динамично генериране на карта(по време на игра) - демек ще има зона на стабилност около всеки играч/бот
    • разнообразни настройки преди започване на нова игра(примерно условие за победа, колко бързо тече играта, позволени и забранени скилове, вл и изкл на динамичноста, големина на аурата на статичност и други тем подобни)
    • разнообразно развитие на героите - било то дали ще има типичната класова система или това ще е динамичен процес с избираеми начални атрибути и способности
    • меню

    Основни функционалности ама под въпрос:

    • анимация

    Бонус функционалности(незадължителни, демек вероятно никога няма да се стигне до тях ;Д):

    • нещо като singleplayer кампания
    • ingame craft система за item-и
    • map editor - леко излишен, при условие, че картите ще се генерират постоянно
    • лесен начин за добавяне на нови ефекти, същества и др.
    • GUI за “разнообразните настройки”
    • някакъв вид автоматична еволюция
    • някакъв вид дълготрайно запаметяване на развитието на даден герой, който да може да се използва в различни игри, rpg style, или поне в singleplayer mode

    Не знам от каква основа ще започна… допада ми възможността да използвам opengl-a за Go, това би означавало, че ще си направя някаква билиотека за мое собствено улеснение, която ще си спада към проекта, разбира се. Може и да използвам някаква готова библиотека, но не смятам, че има значение, защото във всички случаи ми се струва, че има достатъчно работа по така зададения проект. Преглеждал съм 1,2 библиотеки наскоро и забелязах, че липсват каквито и да било туториали и свястна документация за това кое как работи, така че ако ползвам нещо готово може за общото благо да ги допълня в този апект.

  2. Мисля, че не разбирам нещо основно. Играта е multiplayer, но се бият ботове? По какво се различават ботовете един от друг? По какъв начин се "бият" и какво точно се очаква от играча за да играе?

    Задачата е доста голяма. Сигурен ли си, че ще успееш? Ако го направиш имаш бира от мен :D

    За OpenGL - виж go-gl. Изцяло завършени са, имат документация и примери. Нищо няма да ти се наложи да пишеш.

  3. Амии не точно, смисъл могат и само ботове да се бият, но под multiplayer имам предвид, че могат няколко човека да играят един срещу друг. Просто ще има и възможност за пускане на ботове.. Иначе играчите ще трябва да щъкат из една карта и в зависимост от избраните правила ще трябва я да избиват останалите, я да събират някакви точки, я да да се опитват да оцелеят възможно най-дълго срещу някакви гадости, които се появяват нон-стоп и т.н. Да кажем, че примерно целта ще е да оцелееш най-дълго. Това би означавало, че или трябва просто да се стремиш да не те убият или да се опиташ да унищожиш останалите играчи. В началото ще можеш да си избереш с какъв герой ще играеш, да му сетнеш някакви умения и атрибути. Като започне играта играчите ще бъдат рахвърляни по картата. Оттам на сетне всеки може да прави каквото си пожелае, включително и просто да си седи на едно място. А по какъв начин се бият... ами по най-различни. Сигурно ще има мелета, които ще трябва да се доближат до врага, за да могат да бият по него или пък мейджове, които ще спамят наляво-надясно огнени кълбета с надеждата да уцелят някого.. абе общо взето стандартните битки, нищо кой знае колко интелектуално ;ДД

    Иначе съвсем не съм сигурен дали ще успея, защото нямам опит с opengl или въобще като цяло нямам опит с чертането на разни неща по екрана освен готови изображения, а пък долкото разбирам в opengl-а няма готова абстракция за изображения... но ще видим ;Д ако успея и ти имаш бира от мен! ;Д

Трябва да сте влезли в системата, за да може да отговаряте на теми.